1. W jakich zajęciach mogę uczestniczyć?
Odpowiedź: W naszej ofercie znajdują się kursy maturalne z biologii i chemii dedykowane wszystkim uczniom liceum ogólnokształcącego. Nasze kursy dopasowane są do odpowiedniego etapu nauki:
- Uczniowie klas I i II LO – Półmetek Maturalny
- Uczniowie klas III LO – preKurs Maturalny
- Uczniowie klasy IV (maturalnej) – Kurs Maturalny lub Ćwiczenia Maturalne #ĆMA
Maturzystów zapraszamy także na nasze jednorazowe wydarzenia:
- Maturalne Obliczenia Chemiczne #MOC – trening zadań obliczeniowych w chemii
- nieWIEM (czyli jak odpowiadać na pytania maturalne z biologii) – trening udzielania odpowiedzi pisemnych w biologii i wpisywania się w tzw. „klucz maturalny”
- Gruntowna Powtórka z biologii i/lub chemii – powtórzenie całego materiału oraz trening rozwiązywania zadań tuż przed maturą
2. Na czym polega Półmetek Maturalny?
Półmetek Maturalny to zajęcia dedykowane uczniom II klas LO. Na zajęciach zostanie wprowadzona teoria, która od razu będzie utrwalana za pomocą zadań maturalnych. Duży nacisk położony jest na nabywanie odpowiednich umiejętności rozwiązywania zadań, które będą rozwijane pod naszym kierunkiem w późniejszych latach. Nabycie odpowiednich podstaw teoretycznych, pozwoli w przyszłości unikać błędów merytorycznych. Półmetek Maturalny to spotkania raz w miesiącu z danego przedmiotu – chodzi nam o efektywne zajęcia przy jednoczesnym braku efektu zniechęcenia naszych uczniów do nauki biologii i chemii.
3. Na czym polega preKurs Maturalny?
Są to zajęcia dla uczniów klas III LO. Na zajęciach zostaną wprowadzone zagadnienia teoretyczne dopasowane do treści realizowanych w klasie III LO. Od pierwszych zajęć, jak na wszystkich naszych kursach, rozpoczniemy trening rozwiązywania zadań maturalnych.
4. Na czym polega Kurs Maturalny?
Kurs Maturalny to pełne przygotowanie do egzaminu maturalnego z biologii i/lub chemii. Na zajęciach zostanie przedstawiona cała wymagana teoria, która zostanie utrwalona za pomocą zadań maturalnych. Wszystkie treści realizowane są z naciskiem na praktyczne ich wykorzystanie w zadaniach maturalnych.
5. Czy Kursy z biologii i chemii to bardziej teoria czy praktyka.
Nasze kursy łącze oba aspekty. Aby osiągnąć wysokie wyniki z obu egzaminów należy płynnie posługiwać się teorią i umiejętnie ją stosować w zadaniach maturalnych. Każde teoretyczne zagadnienie jest przedstawiane w taki sposób, aby pokazać jego praktyczne zastosowanie w zadaniach. Nie wykładamy teorii dla samego wykładania teorii, nasze zajęcia są maksymalne efektywne w kontekście zastosowania zdobytej wiedzy w godzinie próby na egzaminie maturalnym.
6. Na czym polegają Ćwiczenia Maturalne #ĆMA.
#ĆMA to pełen kurs maturalny, na którym spotykamy się z uczniami w 2 x tygodniu po 95 min. Na zajęciach wspólnie rozwiązujemy setki zadań maturalnych. Spotykamy się w małych grupach na Skype – max 13 osób. Uczniowie #ĆMA, oprócz spotkań w tygodniu, biorą udział we wszystkich zajęciach, które prowadzimy z danego przedmiotu.
7. Czym różni się #ĆMA od Kursu Maturalnego?
Intensywnością spotkań. Kurs Maturalny to 10 h zegarowych zajęć w miesiącu. W skład #ĆMA oprócz wspomnianych 10 h zawiera także 12,5 h zegarowych pracy w małych grupach realizowanej poprzez Skype.
8. Czy można łączyć zajęcia #ĆMA z biologii i chemii?
Tak, harmonogramy zajęć z biologii i chemii na nachodzą na siebie. Z doświadczeń naszych uczniów wynika, że takie rozwiązanie sprawdza się idealnie w przygotowaniach do egzaminu z obu przedmiotów.
9. Czy można łączyć zajęcia #ĆMA z lekcjami indywidualnymi.
Nie ma takiej potrzeby. Nasze zajęcia #ĆMA to zajęcia bardzo intensywne i wymagają od ucznia pełnego zaangażowania. #ĆMA zapewnia pełne przygotowanie. Cała teoria, praktyka, liczne spotkanie sprawiają, że nie ma potrzeby korzystania z dodatkowych lekcji indywidualnych.
10. Które zajęcia są lepsze – #ĆMA czy Kurs Maturalny?
To nie tak, że #ĆMA jest lepsza od Kursu Maturalnego lub odwrotnie. Są to po prostu inne sposoby przygotowania, obydwa przy odpowiednim wkładzie pracy ucznia zakończą się uzyskaniem bardzo wysokiego wyniku na egzaminie maturalnym. Na Kursie Maturalnym uczniowie, z racji mniejszej liczby godzin spędzanych z nami w miesiącu, będą musieli pracować więcej samodzielnie pomiędzy zajęciami. Na #ĆMA spotykamy się z dużą intensywnością – uczniowie pracują pod naszym okiem w tygodniu, są pod naszą ciągłą kontrolą, dlatego praca własna jest w tym typie zajęć nieco mniej intensywna. Jak mawiają nasi uczniowie #ĆMA to „naukowy bat”, którym kontrolujemy postępy naszych kursantów.
11. Czy muszę opłacić cały kurs z góry, kiedy muszę wnieść opłatę, czy jest system ratalny?
Przygotowaliśmy dla Państwa szereg udogodnień. Za nasze kursy można zapłacić pełną kwotę z góry na konto bankowe, można dokonać łatwej płatności w aplikacji (BLIK, przelew, karta kredytowa). Termin przelewu standardowego przypada na 3 dni przed zajęciami, płatności w aplikacji można dokonać nawet po rozpoczęciu zajęć. Oferujemy państwu również wygodną płatność miesięczną. Opłaty miesięczne przy płatności przelewem należy wykonywać do 3 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym miesiącu, w aplikacji w dowolnym momencie.
12. Czy mogę wykupić tylko wybrane lekcje.
Tak.
13. Czy jak się rozmyślę (zmienię plany) czy mogę zrezygnować i otrzymać zwrot dokonanej opłaty?
Tak. Przy płatności za kurs w całości, zwrócimy opłatę proporcjonalną do niewykorzystanych pełnych miesięcy.
14. Czy przed zakupem mogę zobaczyć jak wyglądają kursy.
Tak, w naszej aplikacji znajdują się zawsze aktualne darmowe materiały promujące nasze kursy. Nagrania z darmowych zajęć, choć nie oddają w pełni intensywności pracy na regularnych kursach, a także atmosfery panującej na nich, pozwalają zapoznać się z platformą komunikacyjną oraz poznać nas. Polecamy także sprawdzić liczne opinie w internecie o naszych zajęciach.
15. Czy muszę instalować aplikację BiolChem ĆMA by Adamski&Walas.
Tak. W aplikacji udostępniamy linki do zajęć oraz materiały i linki do nagrań po zajęciach. Aplikacja jest darmowa i działa na każdym urządzeniu mobilnym. Dzięki aplikacji, poza dostępem do wykupionych kursów, będziecie mieć dostęp do darmowych spotkań, zadań oraz konkursów. Będziemy także w stałym kontakcie, nie ominie Was żaden event.
16. Czy mając aplikację muszę brać udział w zajęciach na telefonie?
Nie! Linki do zajęć umieszczone w aplikacji można przenieść na dowolne urządzenie z dostępem do internetu.
17. Nie jestem na profilu biolchem, jestem „zielony” czy #ĆMA lub Kurs Maturalny są odpowiednie dla mnie?
Nie, ale wszystko zależy od zaangażowania i własnego wkładu w zajęcia. Oba kursy, zarówno z biologii jak i chemii, prowadzone są od podstaw. Od naszych uczniów wymagamy podstawowej wiedzy wyniesionej ze szkoły podstawowej – „czym jest atom”, „co to jest komórka”. To w zupełności wystarczy aby wchodzić na wyższy poziom pod naszym kierunkiem.
18. Obawiam się zajęć grupowych #ĆMA, rozważam zajęcia indywidualne.
Naszym zdaniem zajęcia #ĆMA mają przewagę pod wieloma względami na lekcjami indywidualnymi. Strach przed tym, że „inni” wiedzą więcej jest nieuzasadniony. Jedno nasze pytanie postawione grupie jest problemem dla 90% uczniów. Nieważne czy nasz kursant jest uczniem renomowanego liceum w klasie o profilu biologiczno-chemicznym, czy w innym mniej znamy liceum w klasie matematycznej to i tak najczęściej nie posiada praktycznej wiedzy maturalnej. Różnice w wiedzy teoretycznej przy zaangażowaniu ucznia nie stanowią problemu, gdyż kurs jest prowadzony od podstaw i każdy dostaje taką samą porcję teorii do przyswojenia. Grupy #ĆMA dzięki pracy w zespole, znacząco redukują stres i pozwalają na samokontrolę swoich postępów. Grupy #ĆMA stanowią mocne wsparcie na grupach messenger, gdzie pod naszą opieką uczniowie mogą rozwiewać swoje wątpliwości. Zajęcia #ĆMA to intensywny trening, którego nie zastąpią żadne lekcje indywidualne – więcej o #ĆMA.
19. Czy prowadzący poświęci mi odpowiednio dużo czasu na zajęciach w grupach #ĆMA.
Tak, na zajęciach każdy może zabierać głos kiedy chce. Poruszane wątpliwości jednej osoby bardzo często są problematyczne dla reszty grupy. Praca w grupie pod naszym nadzorem przebiega bardzo sprawnie, a rezultaty są widoczne już po kilku pierwszych zajęciach.
20. Obawiam się zajęć grupowych – kursu maturalnego, rozważam zajęcia indywidualne.
Naszym zdaniem Kurs Maturalny prowadzony w naszej autorskiej formie z powodzeniem zastępuje lekcje indywidualne. Kurs prowadzony jest od podstaw i nagrywany. Nieograniczony dostęp do nagrań pozwala na spokojną analizę poruszanych zagadnień w domowym zaciszu w takim tempie w jakim potrzebuje dany kursant do efektywnego przyswojenia materiału maturalnego. Podczas samych zajęć każdy ma możliwość zadawania pytań na czacie. Jako prowadzący cenimy sobie taką formę zajęć, nie pozostawiamy pytań bez odpowiedzi. Nasze zajęcia są dalekie od nudnych monologów czy czytania slajdów prezentacji.
21. A co będzie jak wszyscy jednocześnie będą zadawać pytania na czacie? (Kurs Maturalny, preKurs, Półmetek Maturalny).
Z naszego doświadczenia wynika, że zadawane pytania nie reprezentują wątpliwości jednej osoby lecz dziesiątek. Z naszych obserwacji uczniowie dzielą się na tych aktywnych i tych biernie obserwujących nasze zajęcia. Prowadząc liczne darmowe, jak i nasze płatne zajęcia nie jednokrotnie przy bardzo dużej liczbie uczestników na czacie panował ład i porządek.
22. Ile osób jest na zajęciach (Kurs Maturalny, preKurs, Półmetek Maturalny).
W naszej, jak i naszych uczniów opinii nie ma to znaczenia. Każdy w ten sam sposób odbiera prowadzącego i ma taki sam dostęp do czatu. Żadnego pytania nie zostawiamy bez odpowiedzi. Ciekawostką jest, że uczniowie biorący udział w zajęciach nie potrafią określić właściwej liczby osób na spotkaniu, a ich szacunki są często nawet dziesięciokrotnie mniejsze od właściwej liczby.
23. Czy dostanę materiały? (Kurs Maturalny, preKurs, Półmetek Maturalny).
Do każdych zajęć są dostarczane prezentacje, które stanowią bazę do sporządzenia własnych, wartościowych notatek z zajęć live bądź z nagrań po zajęciach. Taka forma zapewnia ciągły naukowy rozwój ucznia oraz eliminuje potrzebę kupowania vademeców, repetytoriów, nie wspominając o czyiś bezwartościowych, kolorowych notatkach.
24. Na czym polegają zajęcia online-live (Kurs Maturalny, preKurs, Półmetek Maturalny).
Są to zajęcia prowadzone według naszej autorskiej formuły. Spotykamy się na platformie ClickMeeting, zajęcia prowadzone są na żywo oraz nagrywane. Uczeń może nas odbierać na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Kursant nie potrzebuje ani mikrofonu ani kamery. Dołączenie do zajęć jest bardzo intuicyjne i polega na kliknięciu w odpowiedni link.
25. W jaki sposób realizowany jest program zajęć? (Kurs Maturalny, preKurs, Półmetek Maturalny).
Jesteśmy autorami i twórcami naszych zajęć. Program jest maksymalnie dopasowany do wymogów CKE oraz do formuły w jakiej w danym roku przeprowadzany jest egzamin maturalny. Ogólny harmonogram jest opisany na naszej stronie i zamieszczony w aplikacji, jednakże ostateczna forma zajęć wynika z potrzeb, pytań i oczekiwań naszych uczniów. Nasze doświadczenie pozwala nam zrealizować całą podstawę programową przy jednoczesnym zaspokojeniu edukacyjnych potrzeb naszych uczniów.
26. Czy zajęcia prowadzą zawsze ci sami wykładowcy?
Odpowiedź:Tak. Wszystkie zajęcia z biologii prowadzi Michał Adamski, a z chemii Robert M. Walas. Jest to gwarancja płynnego przebiegu zajęć i dobrej integracji z uczniami.
27. Czy Gruntowna Powtórka przygotuje mnie do matury?
Odpowiedź: Jak najbardziej! 16 godzin biologii i/lub 16 godzin z chemii, na których powtórzony zostaje cały materiał, a także rozwiązywane zadania maturalne, w zupełności wystarczą, aby utrwalić zdobytą wiedzę, lub nabyć nową, niezbędną na egzaminie. Należy jednak pamiętać, że Gruntowna Powtórka nie jest „lekiem na całe maturalne zło” i przy założeniu, że uczeń przez całe liceum nie zrobił z biologii lub chemii niczego i jest na poziomie „0” – trudno będzie osiągnąć 90% po samej GP;)
28. Dlaczego Gruntowna Powtórka jest droższa niż inne, konkurencyjne zajęcia?
Odpowiedź: W skrócie: bo jest najlepsza! Gruntowna Powtórka jest prowadzona tylko przez Michała Adamskiego i Roberta M. Walasa. Obejmuje 16 godzin zajęć z każdego przedmiotu (łącznie, aż 32 godziny). Jest transparentna i klarowna – harmonogram widnieje na stronie internetowej dużo wcześniej, życiorysy prowadzących są nieprzerwanie dostępne. Ponadto opiera się na ankietach i statystykach przeprowadzanych przez Roberta i Michała, co pozwala w pełni dopasować materiał do potrzeb maturzystów.
29. Gdzie mogę dokonać rejestracji na zajęcia?
Odpowiedź: Rejestracja na zajęcia prowadzona jest na naszej stronie internetowej www.wykladymaturalne.pl w zakładce “Cennik i zapisy”. Można także dokonać szybkiej rejestracji i łatwej płatności (szybki przelew, PayU, blik) w naszej aplikacji Biolchem ĆMA by Adamski & Walas.
30. Zarejestrowałam(em) się i co dalej?
Odpowiedź: Na podany w formularzu adres e-mail zostanie przesłana wiadomość z wszystkimi informacjami. Jeżeli rejestracja została dokonana w naszym sklepie w aplikacji i został wybrany szybki przelew lub blik dostęp do kursu pojawi się od razu w zakładce „Moje kursy” w aplikacji.
31. Czy zajęcia są nagrywane.
Tak, wszystkie nasze zajęcia są nagrywane, a dostęp do nich możliwy jest przez naszą aplikację.