#nieWIEM (jak odpowiadać na pytania maturalne z biologii)– praktyczny trening odpowiadania pod przysłowiowy “klucz” występujący w zadaniach z biologii. Zajęcia stworzone, przygotowane i prowadzone przez Michała Adamskiego.
Zajęcia w 100% nastawione na praktykę, prowadzone w formie online-live. Spotkania w całości nagrywane i udostępniane naszym uczniom do dnia egzaminu maturalnego. Zajęcia odbędą się w dwie soboty (10.02 i 24.02.2024 o godz: 16:00) po 3 godziny zegarowe plus przerwy. W ciągu tych 6 godzin zegarowych pokażę Ci jak dzięki poprawnej interpretacji treści polecenia (czasowniki operacyjne, tak zwane kruczki maturalne, haczyki maturalne) oraz efektywnym wykorzystaniu wiedzy nie stracić punktów na egzaminie. Zaprezentuje także, moje od lat sprawdzające się przewidywania i pewniaki maturalne. Nieograniczony dostęp do nagrań pozwoli wrócić Ci do przedstawionych treści, przeanalizować i przyswoić je “na spokojnie” w domowym zaciszu i tym samym zredukować stres przed maturą. #NIEWiem jest świetną opcją dla osób potrzebujących intensywnego treningu przed egzaminem oraz nowatorskiego spojrzenia na maturalne zagadnienia i zadania pod okiem profesjonalnego i doświadczonego tutora. Cena zajęć (6h) 299 PLN.
Jak się zapisać i jak wziąć udział w zajęciach
Łatwego zapisu możesz dokonać wykupując kurs w naszym sklepie: https://cma-app.wykladymaturalne.pl/
W sklepie można wybrać różne formy płatności m. in. przelew, Szybki Przelew, BLIK. Po opłaceniu, kurs automatycznie się aktywuje. W panelu kursu znajdzie się link na spotkanie online-live a po spotkaniu linki do nagrań.
Link do spotkania online-live prowadzi do platformy ClickMeeting. Po kliknięciu uczestnik zostanie przekierowany do rejestracji bezpośrednio na wydarzenie. Po jej wykonaniu otrzyma email z z opcją “dołącz”. W godzinie rozpoczęcia wydarzenia wystarczy wcisnąć “dołącz”.
#nieWIEM - więcej
Wieloletnie doświadczenie zdobyte w trakcie pracy z maturzystami: na zajęciach indywidualnych; w małych grupach; stacjonarnie i online; lokalnie i na ogólnopolskich wydarzeniach z setkami uczestników; pozwala mi zauważyć wspólny mianownik dotyczący największego problemu związanego z przygotowaniem do egzaminu maturalnego z biologii – wpisywania się w przysłowiowy „klucz” lub jak często zwracam się do moich uczniów – „przelewania ułożonej odpowiedzi z głowy na papier”. Pomoc maturzystom w tym aspekcie przygotowań, była największą motywacja do stworzenia przeze mnie nowych zajęć, opartych na praktycznym treningu odpowiadania na pytania maturalne – zajęć #nieWIEM (jak odpowiadać na pytania maturalne z biologii).
Uczniowie, którzy wybierają biologię rozszerzoną, z reguły, nie mają problemów z przyswajaniem wiedzy teoretycznej – zawsze powtarzam swoim uczniom, że gdyby rozpoczęli naukę 1 września to do maja na pamięć nauczyliby się wszystkich trzech podręczników do biologii☺ Czy taka strategia przyniosłaby oczekiwany w postaci wysokiego wyniku na maturze efekt – oczywiście, że nie.
Zawsze powtarzam również, że matura z biologii to specyficzny quiz, który wymaga nie tylko solidnej wiedzy, ale przede wszystkim umiejętności. Umiejętności: znajdowania wspólnych aspektów w różnych pytaniach, odnajdywania się w czasownikach operacyjnych, rozpoczynania i odpowiedniego kończenia odpowiedzi pisemnej, analizy tekstu źródłowego, stosowania się do zasad oceniania, ogólnej sprawności poruszania się w udzielaniu odpowiedzi tak aby nie narażać się na utratę punktów oraz – co stwarza najwięcej problemów i najbardziej wzbudza emocje – wpisywania się w „klucz” – nie pisząc zbyt mało lub nie tworząc niepunktowanych elaboratów. Właśnie na tych praktycznych aspektach – na konkretnych zadaniach i symulacji konkretnych sytuacji i wątpliwości, które spotkają ucznia na egzaminie maturalnym; na konkretnych i rzeczywistych przykładach, a także na zarchiwizowanych przez wiele lat pracy dydaktycznej błędach popełnianych przez uczniów będę chciał oprzeć zajęcia #nieWiem. W trakcie zajęć nacisk położony będzie nie na przyswajanie wiedzy i powtarzalne rozwiązywania zadań maturalnych (te maturzyści powinni rozwiązywać w szkole lub na prywatnych kursach) lecz na praktycznym podejściu do arkusza. Każde przedstawione zadanie (nierzadko również moje autorskie) zostanie rozłożone na czynniki pierwsze, tak aby uczeń zrozumiał na czym polega specyfika pytań spotykanych na egzaminie z biologii. Każde wyselekcjonowane i przedstawione zadanie będzie przykładem „maturalnych kruczków”, na które układający pytania starają się „nabrać” zdających. Dlatego właśnie #nieWiem jest dedykowane nie tylko maturzystom, ale również uczniom klas młodszych, którzy chcą uzyskać solidne podstawy przed kluczowym momentem przygotowania do matury. Nie gwarantuję, że #nieWiem będą lekiem na całe maturalne zło i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki nadrobimy zaniedbania językowe, które mają swój początek na wczesnych etapach edukacji ucznia. Gwarantuję natomiast, że po tych zajęciach uczeń spojrzy na egzamin maturalny z nieco innej strony – tej bardziej praktycznej i przyjaznej, odkryje szereg powtarzalnych prawidłowości oraz otrzyma mnóstwo cennych maturalnych rad. #nieWiem na pewno przyczyni się do zwiększenia pewności siebie ucznia przystępującego do egzaminu maturalnego z biologii, co w prostej linii prowadzi do uzyskania wysokiego wyniku.
#nieWiem to:
- 6 godzin zegarowych (2 x 3 h plus przerwy) intensywnej i efektywnej pracy
- Prezentacja prawidłowości i powtarzalnych elementów arkusza
- Uwypuklenie „maturalnych kruczków”, na które układający pytania starają się „nabrać” zdających
- Wnikliwa analiza „klucza” oraz praktyczny trening maturalnego pisania
- 100% praktyki
- Jedyne tego typu zajęcia dostępne na rynku edukacyjnym