Autorski kurs przedmaturalny online-live dla uczniów klas pierwszych i drugich (matura 2024, 2025 biologia i/lub chemia – nowa formuła).
#InkubatorMaturalny z biologii i/lub chemii to 9-miesięczny, cykliczny kurs maturalny, który odbywa się co dwa tygodnie z danego przedmiotu – decydując się zarówno na biologię, jak i chemię spotykamy się co tydzień – zajęcia nie nakładają się na siebie. Kurs składa się z siedemnastu 75-minutowych spotkań (23 godziny lekcyjne) przypadających na każdy przedmiot, prowadzonych przez nas i tylko przez nas. Zajęcia dedykowane uczniom klas pierwszych i drugich szkół ponadpodstawowych – zarówno tym w klasie biol-chem, jak i z pozostałych profili. Praca w ramach #InkubatorMaturalny umożliwi nabycie solidnych podstaw merytorycznych oraz praktycznych, niezależnie od posiadanej przez ucznia wiedzy wyniesionej ze szkoły podstawowej oraz niezależnie od poziomu szkoły średniej, w której się znajduje. Od uczniów wymagamy jedynie chęci do nauki – resztę zapewniamy my:) Nasi kursanci otrzymują pełne wparcie i naszą opiekę, których próżno szukać na innych kursach: dostęp do nagrań video z zajęć (pełny zapis lekcji), dostęp zamkniętych grup na FB (konsultacje w sprawie zadań domowych oraz problematycznych zagadnień). Nasi uczniowie uczniowie uczą się zgodnie z naszymi planerami.
Przeczytaj więcej
Na zajęciach wykorzystamy nasz autorski program nauczania oraz autorskie metody i sposoby przekazywania wiedzy, które zostały opracowane na podstawie kilkunastoletniego doświadczenia w pracy z maturzystami. Uczniowie klas młodszych, którzy dopiero wkraczają w naukę na poziomie licealnym nierzadko znajdują się w nowych, stresujących sytuacjach, różnią się poziomem przyswojonej wiedzy gdyż uczęszczali do różnych szkół podstawowych, a tym samym wymagają odpowiedniego podejścia oraz właściwie dobranego poziomu przekazywania wiedzy. Na Inkubatorze Maturalnym rozpoczniemy naukę biologii i/lub chemii od podstaw, które w trakcie zasadniczej nauki są słabo tłumaczone, a następnie często pomijane i ignorowane. W dalszych etapach edukacji powoduje to utrwalanie błędów i niemożność zrozumienia następnych tematów. Dlatego wprowadzamy w interesujący sposób teorię oraz maksymalizujemy od samego początku nauki nacisk na praktykę – rozwiązywanie arkuszy maturalnych. Dzięki Inkubatorowi Maturalnemu uczeń przyswoi podstawy teoretyczne oraz nabędzie odpowiednich umiejętności, które pozwolą mu bez merytorycznych braków, a tym samym bez stresu przystąpić do bardziej zaawansowanych kursów maturalnych realizowanych przez nas. Taki sposób przygotowania gwarantuje utrzymanie odpowiednio wysokiego poziomu wiedzy ucznia oraz trening rozwiązywania zadań maturalnych przez cały okres liceum (czego nie zapewnia żadna szkoła średnia w Polsce). Nasz Inkubator Maturalny gwarantuje wytworzenie dobrych naukowych nawyków ucznia oraz zapobiega utrwalaniu i późniejszemu powielaniu błędów maturalnych. Zajęcia realizowane są w formie online-live – korzystamy z profesjonalnej platformy komunikacyjnej, wykorzystując sprawnie wszystkie możliwości jakie daje nauka zdalna. Z naszych obserwacji wynika, że uczniowie chętnie zadają pytania i biorą aktywny udział w lekcji. Nie ma również konieczności podróżowania na zajęcia po szkole, w godzinach popołudniowych – wszystko odbywa się „przy biurku” ucznia☺ Więcej o naszych lekcjach online można przeczytać tutaj. Naturalną kontynuacją Inkubatora Maturalnego jest udział w Prekursie Maturalnym z biologii i chemii (w klasie drugiej bądź trzeciej), Kursie Maturalnym z biologii i chemii (w klasie trzeciej bądź czwartej) lub Ćwiczeniach Maturalnych #ĆMA (w klasie czwartej). Zajęcia te umożliwiają zdobycie wysokiego wyniku na maturze nawet przez uczniów nie znajdujących się w klasach o profilu biolchem. Uczniowie klas pierwszych w zależności od postępów mogą pozostać w Inkubatorze Maturalnym rok lub dwa lata. Zajęcia są prowadzone tylko i wyłącznie przez nas – Michał Adamski (biologia) i Robert M. Walas (chemia).
Harmonogram biologia - rok szkolny 2022/2023
Na zajęciach zostanie omówiona teoria zgodna z podstawą programową Ministerstwa Nauki i Edukacji. W ramach części praktycznej rozwiązane zostaną zadania maturalne, nacisk zostanie położony na pracę z arkuszem maturalnym i na te treści, które od lat pojawiają się na egzaminach maturalnych. Inkubator ma na celu zaszczepienie w przyszłym maturzyście poprawnych nawyków w trakcie pracy z arkuszem maturalnym oraz nabywanie przez uczniów odpowiednich umiejętności do poprawnej interpretacji zadań w nim zawartych (wnioskowanie, praca z danymi biologicznymi, analiza tekstu źródłowego, formułowanie odpowiedzi zgodnie z wymogami czasowników operacyjnych). Wiedza ta będzie pozytywnie skutkować podczas przygotowań do egzaminów maturalnych w przyszłych latach. Zagadnienia teoretyczne są dobierane przez nas, a tempo ich realizacji będzie zależeć od postępów uczniów, tak aby każdy z nich czuł się komfortowo w trakcie przygotowań pod naszym kierunkiem.
Zajęcia odbywają się cyklicznie w wybrane soboty o godz. 9:00 – 10:15 (plus przerwy) – dwa razy w miesiącu. Terminy zajęć z biologii nie nakładają się z terminami zajęć z chemii.
Biologia:
- 15.10 i 29.10 Biologia komórki i chemia życia
- 12.11 i 26.11 Metabolizm cz. I i II
- 10.12 i 23.12* Metabolizm cz. III i IV
- 14.01 i 28.01 Bezkomórkowe czynniki zakaźne cz. Ii II
- 11.02 i 25.02 Bioróżnorodność – mikroorganizmy, grzyby, porosty cz. I i II
- 11.03 i 25.03 Botanika cz. I i II
- 15.04 i 29.04 Botanka cz. III i Zoologia cz. I
- 6.05 i 20.05 Zoologia cz. II i III
- 3.06 Podsumowanie i pożegnanie
* wyjątkowo w czwartek, godzina 14:45
Harmonogram chemia - rok szkolny 2022/2023
Na zajęciach zostanie omówiona teoria zgodna z podstawą programową Ministerstwa Nauki i Edukacji. W ramach części praktycznej rozwiązane zostaną zadania maturalne, nacisk zostanie położony na pracę z arkuszem maturalnym i na te treści, które od lat pojawiają się na egzaminach maturalnych. Od samego początku szczególny nacisk zostanie położony na poprawne interpretowanie i rozwiązywanie zadań obliczeniowych, które od lat stanowią „piętę achillesową” maturzystów. Inkubator ma na celu zaszczepienie w przyszłym maturzyście poprawnych nawyków w trakcie pracy z arkuszem maturalnym oraz nabywanie przez uczniów odpowiednich umiejętności do poprawnej interpretacji zadań w nim zawartych (wnioskowanie, praca z danymi liczbowymi, analiza tekstu źródłowego, formułowanie odpowiedzi zgodnie z wymogami czasowników operacyjnych). Wiedza ta będzie pozytywnie skutkować podczas przygotowań do egzaminów maturalnych w przyszłych latach. Zagadnienia teoretyczne są dobierane przez nas, a tempo ich realizacji będzie zależeć od postępów uczniów, tak aby każdy z nich czuł się komfortowo w trakcie przygotowań pod naszym kierunkiem.
Zajęcia odbywają się cyklicznie w wybrane soboty o godz. 9:00 – 10:15 (plus przerwy). Terminy zajęć z biologii nie nakładają się z terminami zajęć z chemii.
Chemia:
- 8.10 i 22.10 – budowa atomu, układ okresowy pierwiastków chemicznych – wybrane zagadnienia
- 5.11 i 19.11 – układ okresowy pierwiastków, wiązania chemiczne – wybrane zagadnienia
- 3.12 i 17.12 – stechiometria, reakcje utlenienia i redukcji
- 7.01 i 21.01 – systematyka związków nieorganicznych oraz elementy charakterystyki pierwiastków i ich związków – wybrane zagadnienia
- 4.02 i 18.02 – elementy charakterystyki pierwiastków i ich związków, elementy elektrochemii – wybrane zagadnienia
- 4.03 i 18.03 – zadania maturalne z zakresu omówionych tematów (utrwalanie materiału)
- 1.04 i 22.04 – wstęp do kinetyki, roztwory – wybrane zagadnienia
- 13.05 i 27.05 – zadania maturalne z zakresu omówionych tematów – arkusz CKE 2022 (omówienie)
- 10.06 – podsumowanie, zadania maturalne z arkusza CKE 2022 z zakresu omówionych tematów, pożegnanie
* – zajęcia wyjątkowo w czwartek