W naszej opinii poziom osiągany przez uczniów #ĆMA najlepiej widoczny jest między innymi na darmowych zajęciach oraz na #MOC, #nieWIEM i Gruntownej Powtórce, a więc na tle uczniów, którzy wcześniej regularnie z nami nie pracowali.
Jesteśmy naprawdę dumni z tego jakich odpowiedzi udzielają nasze ĆMY i jak prezentują się na tle innych maturzystów. W naszym przekonaniu na pewno wartością dodaną zajęć w ramach #ĆMA były relacje międzyludzkie, które ukształtowały się pomiędzy uczniami oraz nami i uczniami. Spotykając się z Nimi dwa razy w tygodniu, siłą rzeczy pojawiały się tematy, które pozwalają lepiej się poznać, zrozumieć swoje poczucie humoru oraz po prostu dobrze się bawić na zajęciach. Nauka w takiej atmosferze jest maksymalnie efektywna, nie ma również bariery w zadawaniu pytań czy zabieraniu głosu. Poprosiliśmy uczniów #ĆMA o krótki komentarz (miał być jednozdaniowy) co do zajęć – oto wybrane wypowiedzi (pisownia oryginalna):
„Spora ilość godzin z wami spędzona pozwala nie tylko nabyć odpowiedniej wiedzy, ale też ją uporządkować, ugruntować, dzięki styczności ze sporą ilością autorskich zadań (które poznajemy dopiero w trakcie ich robienia :D) i podchwytliwych pytań można skutecznie nauczyć się konstruować odpowiedzi pod myśl autora zadania i pewności siebie ale też swojej wiedzy przy tych odpowiedziach :)) Dodałabym, że jako grupa spędzamy spora ilość czasu na wykładach, zajęciach i można dzięki temu nabyć fajnych znajomości na lata już tak poza nauka xd”
„ĆMĘ zaczęliśmy we wrześniu, jeszcze mało zgrani, zadania maturalne szły mi wtedy bardzo opornie, a z moją ówczesną wiedzą nie wiele mogłam zdziałać. Wiele miesięcy uczestniczenia w Ćwiczeniach Maturalnych nauczyło mnie mnóstwa rzeczy, nabrałam pewnego automatyzmu w rozwiązywaniu matur, poszerzyłam swoją wiedzę biologiczną do wysokiego poziomu, nareszcie zrozumiałam rzeczy, których wcześnie bezmyślnie uczyłam się na pamięć, a przede wszystkim zaciekawiła mnie sama Biologia. Gdy do wspólnej, wymagającej nauki dodasz świetnych ludzi, którzy sobie pomagają i tworzą przyjacielską atmosferę możesz wyobrazić sobie jaka była nasza ĆMA ”
„To ja do dziewczyn tylko dodam, że bardzo sobie ceniłem, że oboje mimo masy uczniów jakich macie codziennie w Abi potrafiliście podejść do każdego w grupie indywidualnie i wyłapać kto ma jakie braki i skupić się na tym, żeby to wyrównać ”
„Ja pamietam jak na pierwszych zajęciach z ĆMY czułam panikę jak widziałam zadanie z chemii teraz przynajmniej podchodzę do tego na spokojnie”
“Ja podtrzymuje to, że ogromną zaletą ĆMY jest ogrom tych zajęć i wykładów. Dzięki temu na wykładach możemy porządkować teorie a na zajęciach pytać, pytać i jeszcze raz pytać i rozwiązywać wszystkie wątpliwości. Przez to że tych zajęć jest tak dużo możemy w 100 % ugruntować wiedzę i być pewnym swoich odpowiedzi na maturce dzięki temu że jest czas na ich wielokrotne ćwiczenie”
„Ja zawsze znajomym mówię tak : ogólnie to ja czaje chemie ale Robert mi te wszystkie kafelki w głowie poukładał i mi się nic nie myli i nie mam problemu z zadaniami obliczeniowymi w ogóle.”
„Warto też wspomnieć, że to nie wiek określa korepetytora, tylko to, co ma do przekazania. Niektórzy wychodzą z założenia, że starsza osoba więcej nauczy, bo już ma doświadczenie. Tylko, że w wielu przypadkach jest to przestarzała wiedza, a realia już są inne”
„(…) już tak świetnie to podsumowali, że aż ciężko cokolwiek innego dodać. Niestety wszystko, co piękne szybko się kończy, ale już na zawsze pozostanie w mojej pamięci i będą to tylko cudowne wspomnienia ”